سبد خرید 0

خرید کفپوش لمینت مناسب تر است یا فرش

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 28 اسفند 1399 در ساعت 12 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در خانه های مدرن امروزی که وارد می شویم می بینیم که در اکثر خانه ها از کفپوش لمینت استفاده شده است. اما سوالی که مطرح است این است که از چه کف پوشی استفاده کنیم در حالت کلی میتوان این امر را به سلیقه ی شخصی فرد نسبت داد که در چه شرایطی راحت تر می باشد اما میدانیم که میخواهیم حتما خانه ایی مدرن و زیبایی را داشته باشیم که در این خانه ی زیبا حتما از دکوراسیون مناسبی هم استفاده نماییم. با ما برای دانستن جواب سوال همراه باشید همچنین برای اینکه جواب این سوال را بیاین ابتدا باید از معایب و مزایای پارکت لمینت مطلع گردید.

مزایا و معایب پارکت لمینت چیست؟

در اکثر مواقع به تمامی خریداران محترم توصیه می شود که از پارکت لمینت به عنوان کفپوش در بسیاری از مکان ها از جمله خانه ها، مراکز اداری، تجاری و... استفاده کنند و میدانیم که این کفپوش های زیبا و کاربردی بسیار طرفدارانی پیدا نموده اند. و بسیار محبوب واقع گشته اند.

این محبوبیت بیشتر برای زیباتر کردن دکوراسیون خانه ها رایج شده است زیرا این کفپوش های زیبا و دلربا بسیار مورد توجه علاقه مندان قرار میگیرند و همین موضوع باعث گشته است بسیار تاثیر مثبتی بر روحیه یا افراد خانه بگذارد. همچنین همانطور که در مقاله های قبل گفته شد و اینبار جهت یادآوری خدمت شما دوستان عرض میگردد این است که خرید پارکت لمینت از مزیت هایی برخوردار است. از جمله: 1_قابل حمل می باشد، به عبارتی دیگر یعنی از مکانی به مکان دیگر قابل حمل است.2_با دوام است، با خرید یک پارکت لمینت با کیفیت ضمانت ماندگاری را به شما میدهد. 3_زیبایی میبخشد؛ شما با خرید پارکت لمینت میتوانید زیبایی منزلتان را چند برابر کنید. 4_در زمستان گرما را در خانه نگه میدارد و شرایط را گرم تر میسازد در تابستان هم شرایط خنک تری را فراهم می آورد.5_قیمت مناسب: کالایی با جنس و کیفیت مناسب با قیمت خوب شرایط  را برای مصرف کننده راحت تر میکند، پارکت لمینت ازقیمت مناسبی برخوردار است و شما عزیزان میتوانید به خوبی از آن استفاده نمایید.6_ با دوام بودن در صورت وجود رطوبت.

پارکت لمینت به عنوان یک کفپوش عالی و بی نقص از ویژگی و قابلیت نصب آسان، قیمت مناسب، قابلیت استفاده در بیشتر فضاهای خانه به عنوان مثال در سالن پذیرایی و اتاق خواب هایتان و حتی در آشپزخانه ی شما می باشد. میتوانید پارکت لمینت را در هر جایی که راحت تر هستید نصب کنید مانند اداره جات و از مزیت دیگری که برخوردار است شستشوی آسان  نیز می باشد. پارکت لمینت  مانند دیگر کفپوش ها تنوع  بالایی در رنگ دارند که مطابق سلیقه ی مشتری است دارد. و اگر در خانه ایی مستاجر بودید و خواستید از مزیت های خوب و زیبای این کفپوش برخوردار شوید میتوانید آن ها را با خود حمل کنید به خانه ایی دیگر ببرید؛ زیرا هم قابل حمل هستند و هم قابلیت نصب مجدد دارند.

این نکات یاد شده درباره ویژگی های خوب لمینت بوده است. اما درباره ویژگی های فرش نکاتی را باید عرض کنیم تا ادامه با ما همراه باشید.

فرش

فرش یکی از زیبا ترین، خلاقانه ترین هنری است که توسط ایرانیان باستان در هزاران سال پیش ابداع شده بوده است و از نخستین فرش ها میتوان از فرش پازیریک نام برد. امروزه فرش در دنیا بسیار پر طرفدار بوده است و همچنین در بین ایرانیان از دیرباز تاکنون وجود داشته است با طرح و نقش زیبایی که توسط زنان و مردان زحمتکش خلق شده است میتواند ساعت ها با ما به گفت و گو بنشیند و فرش بخشی از فرهنگ قومی و آیینی ما در گذشته بوده است. در ایران و یا در هرکجای دنیا میتوانیم در هر خانه ایی فرش های ایرانی را ببینیم.

معایب فرش:

فرش ایرانی یکی از بهترین محصولات در خانه ی هر ایرانی می باشد، زیرا توانسته است هنر نیاکان را زنده نگه دارد هیچ ایرانی وجود ندارد که در خانه اش از فرش استفاده نکرده باشد و یا یکی از آن نداشته باشد، اما جدای این همه زیبایی و این همه نقش و رنگ و هنر یک سری معایب هم فرش ها دارند.

1_ کمی به نسبت پارکت لمینت ها گران تر می باشند؛ که البته آن هم بخاطر زحمت دست هنرمندان است.

2_هر دوسال یک بار یا هر سال باید هزینه ایی جهت شستن آن باید متقبل شوید.

خرید کفپوش بهتر است یا فرش؟

در بیشتر خانه ها الخصوص خانه های ایرانی کف خانه ها را پارکت میزنند و روی پارکت هم فرش می اندازند، بخش های زیادی از زمین هم به قول معروف لخت است و به بیرون می افتد. در چنین شرایطی خانه نمایی دوچندان پیدا میکند، زمانی که با کفپوش چهره ایی مدرن پیدا نموده است و با وجود فرش چهره ایی ایرانی سنتی. خانه ایی شیک و مدرن در کنار وسائل سنتی به گونه ایی تلفیقی میشود و میتوان در چنین شرایطی از فرش هم استفاده نمود.

فرش جز عضوی از خانه ی هر ایرانی است در واقع جزئی جدایی ناپذیر. اینکه میگوییم از کفپوش پارکت استفاده نمایید به این معنی نیست، که از فرش های خانه تان بگذرید. میتوانید از هر دو استفاده کنید. زیرا اگر فرش نباشد هنر و زیبایی دیگر معنی پیدا نمیکند. به بیان دیگر دکوراسیون هایی که در خانه ها در نظر میگیرید که اکثرا غربی می باشد فرش ایرانی میتواند رنگ و لعاب سنتی به آن ببخشد و از حالت و فضای خشک غربی دکوراسیون را خارج کند. علاوه بر زیبایی فرش یا قالی بر روی پارکت باعث مقاومت و افزایش طول عمر پارکت هم می شود. پس جای نگرانی ندارد شما میتوانید از فرش بر روی پارکت لمینت استفاده نمایید. علاوه بر توصیه های ما البته که سلیقه ی شما عزیزان بسیار مهم است میتوانید خانه تان را به هر سبکی که میپسندید بچینید.

البته نکته ایی که مهم است بیشتر میتوان گفت پارکت لمینت را میتوان با سرامیک و موزاییک مورد مقایسه قرار داد. فرش مانند کالایی بخشی از دکوراسیون خانه است که حتما باید روی سطحی قرار گیرد. درست است که میدانیم قرار گرفتنش روی آن سطح که موزاییک است یا سرامیک یا پارکت چقدر حائز اهمیت است اما پاسخ این است که صرفا خود قرش نمیتواند منظور گردد، درست است فرش هم به نوعی کف پوش محسوب میشود. اما فرش بیشتر به عنوان کالایی ایرانی در دکوراسیون خانه قرار میگیرد. اما چون سوال خیلی از مشتریان بود به جواب دادن آن پرداخیتم. قرار گرفتن فرش بر روی پارکت خانه را زیبا تر میکند تا قرار گرفتن فرش برروی سرامیک. پارکت از زیبایی و جلای بالا تری برخوردار است و سطح آن به اندازه ی کافی براق و زیبا است و همچنین به نسبت موزاییک قابلیت حمل  و نصب آسان هم دارد.

کیفیت پارکت لمینت:

برای اینکه منزلی زیبا داشته باشید علاوه بر ست کردن وسائل بایکدیگر باید بهترین کیفیت را هم خریداری کنید، یعنی  شما باید در وحله ی  اول؛ جنس را مورد بررسی قرار دهید و در مراحل بعدی طرح و رنگ و...  را با توجه به سلیقه خریداری کنید. البته اکثر پارکت های لمینت ها از کیفیت های بالایی برخوردار می باشند و همین موضوع می تواند در افزایش طول عمر آن بسیار مهم و موثر باشد. حتما به قیمت و میزان کیفیت توجه داشته باشیم تا در مدت طولانی تری از پارکت بتوانیم استفاده ببریم. برای خرید پارکت لمینت با کیفیت باید چند نکته را مورد توجه قرار دهید.

1_ باتوجه به شرایطی که از آن استفاده مینماییم مثلا در خانه یا اداره جات و یا مکان های پر رفت و آمد باید شرایط کیفیت مقاومت سایشی را در نظر بگیریم تا راحت تر بتوانیم از آن استفاده نماییم. و همینطور درباره ی اینکه چگونه و یا کدام پارکت را بیشتر مورد استفاده قرار دهیم؛ میتوانیم تحقیقات مورد نظر را انجام دهیم به عنوان مثال با توجه به بودجه ی خود و یا با توجه به استفاده ی شخصی خود، که باید آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

2_ ضخامت پارکت  بسیار مهم می باشد اینکه چه ضخامتی مدنظرتان است البته که بنا به میزان استفاده ی شما از آن میتواند متفاوت باشد به عنوان مثال پارکت در سایز های 6 تا 14 میلی متر می باشد. همانطور که میدانید هرچه میزان ضخامت بالاتر باشد کیفیت و طول عمر آن هم بالا تر می رود و شما رضایت کامل را از خرید آن خواهید داشت و این نکته ایی است که باید در ابتدای خرید با توجه به میزان  علاقه و یا سلیقه ی شما و یا نوع کاربرد شما از آن مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال نازک ترین آن در محیط خانه مورد استفاده قرار میگیرد.

به این نکات توجه کنید سپس بعد از آن رنگی مناسب  برای دکوراسیون خانه تان تهیه نمایید تا فرش گران قدر و زیباییتان را بر روی پارکت با کیفیت و زیبا پهن کنید و به عنوان یک ایرانی که به فضای زندگی دلپذیر و زیبایی اهمیت میدهد از آنچه که طراحی کرده اید لذت ببرید. در این فضای زیبا میتوانید با خوردن یک چای دلپذیر و گوش دادن به موسیقی خوب جانی دوباره به روحیه ی خود ببخشید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()